better comments (After some curses...)
This commit is contained in:
parent
79c9b988e7
commit
1f22183b90
|
@ -90,16 +90,10 @@ class Pos
|
||||||
{
|
{
|
||||||
public:
|
public:
|
||||||
|
|
||||||
/// The vertex type
|
|
||||||
typedef typename EDGETYPE::VertexType VertexType;
|
typedef typename EDGETYPE::VertexType VertexType;
|
||||||
/////The HEdgePos type
|
|
||||||
typedef Pos< EDGETYPE> POSTYPE;
|
typedef Pos< EDGETYPE> POSTYPE;
|
||||||
///// The vector type
|
|
||||||
//typedef typename MVTYPE::coord_type vectorial_type;
|
|
||||||
///// The scalar type
|
|
||||||
//typedef typename MVTYPE::scalar_type scalar_type;
|
|
||||||
|
|
||||||
/// Pointer to the face of the half-edge
|
/// Pointer to the edge
|
||||||
EDGETYPE *e;
|
EDGETYPE *e;
|
||||||
/// Pointer to the vertex
|
/// Pointer to the vertex
|
||||||
VertexType *v;
|
VertexType *v;
|
||||||
|
@ -113,17 +107,17 @@ public:
|
||||||
|
|
||||||
// Official Access functions functions
|
// Official Access functions functions
|
||||||
VertexType *& V(){ return v; }
|
VertexType *& V(){ return v; }
|
||||||
EDGETYPE *& E(){ return e; }
|
EDGETYPE *& E(){ return e; }
|
||||||
int VInd(){
|
int VInd(){
|
||||||
return (e->V(0)==v)?0:1;
|
return (e->V(0)==v)?0:1;
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
/// Operator to compare two half-edge
|
/// Operator to compare two edge pos
|
||||||
inline bool operator == ( POSTYPE const & p ) const {
|
inline bool operator == ( POSTYPE const & p ) const {
|
||||||
return (e==p.e &&v==p.v);
|
return (e==p.e &&v==p.v);
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
/// Operator to compare two half-edge
|
/// Operator to compare two edge pos
|
||||||
inline bool operator != ( POSTYPE const & p ) const {
|
inline bool operator != ( POSTYPE const & p ) const {
|
||||||
return (e!=p.e || v!=p.v);
|
return (e!=p.e || v!=p.v);
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
@ -169,21 +163,12 @@ public:
|
||||||
FlipV();
|
FlipV();
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
|
||||||
// Paolo Cignoni 19/6/99
|
/// Changes vertex maintaining the edge
|
||||||
// Si muove sulla faccia adiacente a f, lungo uno spigolo che
|
|
||||||
// NON e' j, e che e' adiacente a v
|
|
||||||
// in questo modo si scandiscono tutte le facce incidenti in un
|
|
||||||
// vertice f facendo Next() finche' non si ritorna all'inizio
|
|
||||||
// Nota che sul bordo rimbalza, cioe' se lo spigolo !=j e' di bordo
|
|
||||||
// restituisce sempre la faccia f ma con nj che e' il nuovo spigolo di bordo
|
|
||||||
// vecchi parametri: MFTYPE * & f, MVTYPE * v, int & j
|
|
||||||
|
|
||||||
// Cambia edge mantenendo la stessa faccia e lo stesso vertice
|
|
||||||
/// Changes edge maintaining the same face and the same vertex
|
|
||||||
void FlipV()
|
void FlipV()
|
||||||
{
|
{
|
||||||
v = (e->V(0)==v)?e->V(1):e->V(0);
|
v = (e->V(0)==v)?e->V(1):e->V(0);
|
||||||
}
|
}
|
||||||
|
/// Changes edge maintaining the vertex
|
||||||
void FlipE()
|
void FlipE()
|
||||||
{
|
{
|
||||||
assert( (e->V(0)==v) ||(e->V(1)==v));
|
assert( (e->V(0)==v) ||(e->V(1)==v));
|
||||||
|
|
Loading…
Reference in New Issue